Oferta

Kostrzyńskie Centrum Terapii Rodzinnej – jest prywatnym ośrodkiem skupiającym lekarzy oraz terapeutów zajmujących się leczeniem, a także terapią różnego typu chorób i zaburzeń.

NOWOŚĆ

 

DIAGNOZA  INTEGRACJI  SENSORYCZNEJ

 

Integracja sensoryczna (SI) jest powszechnie stosowaną oraz uznaną przez EBM (Evidence Based Medicine) formą oddziaływania rehabilitacyjnego u dzieci z deficytami rozwojowymi, trudnościami w nauce, zaburzeniami motorycznymi itd.

Twórczyni Integracji Sensorycznej A. Jean Ayres (1970) stwierdziła, że integracja sensoryczna jest to długi proces terapeutyczny opierający się na fakcie, że mózg odbiera szereg bodźców płynących z ciała  i środowiska. Natomiast jego nadrzędnym zadaniem jest analiza, interpretacja i uporządkowanie bodźców oraz przygotowanie odpowiedniej reakcji.

Terapia SI opiera się na pracy nad zmysłami: dotyk, równowaga (układ przedsionkowy), propriocepcja, wzrok, węch, smak. Uporządkowanie doznania zmysłowego oraz odpowiednia reakcja odgrywają bardzo ważne znaczenie w codziennym funkcjonowaniu każdego z nas.

 

Jeżeli niepokoją Cię jakiekolwiek poniższe objawy u Twojego dziecka zgłoś się na diagnozę Integracji Sensorycznej:

– dostrzega bardzo niewielkie zmiany w otoczeniu

– rozprasza się na każdą zmianę w otoczeniu, ruch, przedmiot

– ma trudności w wykonaniu najprostszej czynność w głośnym bądź kompletnie cichym otoczeniu

– nie rozumie polecenia

– ma problemy z odróżnieniem silnego dotyku od delikatnego

– ma problemy w rozpoznaniu mocnego lub delikatnego smaku/zapachu

– nie podejmuje nowych, nieznanych zadań ruchowych

– jest niezdarne, sztywno porusza się

– trzyma niezmiennie głowę w tej samej pozycji – np. przechylonej na bok

– jest niezdolne albo niechętne do zmian

– sprzeciwia się każdej zmianie

– posiada szereg powtarzalnych zachowań

JEŻELI NIEPOKOI CIĘ ROZWÓJ TWOJEGO DZIECKA I ZAUWAŻYŁEŚ U NIEGO:

 

  • brak rozwoju mowy lub opóźniony rozwój mowy
  • stereotypowe, powtarzające się wzorce zachowań,
  • osłabioną reakcję lub brak reakcji na imię,
  • osłabiony kontakt wzrokowy,
  • deficyty w umiejętności naśladowania oraz brak zabawy „na niby”
  • brak zainteresowania rówieśnikami

 

WCZESNE WYKRYCIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI I ROZPOCZĘCIE ODPOWIEDNIEJ TERAPII TO SZANSA NA SAMODZIELNE I SZCZĘŚLIWE ŻYCIE!

-TUS – TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

to zajęcia grupowe skierowane dla dzieci i młodzieży w wieku 4-6, 7-9, 10-12 i 13-15 lat. Zajęcia mają na celu poprawę funkcjonowania dziecka w środowisku rówieśniczym oraz naukę umiejętności niezbędnych do aktywnego funkcjonowania w otoczeniu. Nasze spotkania obejmują: trening umiejętności społecznych oraz komunikacyjnych. Podczas zajęć rozwijamy umiejętności współpracy w grupie, uczymy rozpoznawania emocji i potrzeb oraz metod radzenia sobie z emocjami oraz odreagowywania napięć emocjonalnych. Pracujemy nad umiejętnością przestrzeganiem zasad, kształtowania umiejętności rozwiązywania konfliktów a także planowania i wyznaczania sobie celów. Wzmacniamy poczucie własnej wartości oraz pewności siebie. Uczymy sposobów radzenia sobie z porażką i niepowodzeniem. Prowadzimy ćwiczenia z zakresu teorii umysłu.

Terapia z zakresu socjoterapii jak i innych dziedzin:


Jeżeli chcesz:

  • Poznać samego siebie
  • Budować poczucie własnej wartości
  • Przełamać nieśmiałość w nawiązywaniu kontaktów
  • Nauczyć się wyrażania swoich uczuć
  • Opanować umiejętność współpracy i współdziałania
  • Zrozumieć siebie i zachowania innych


Jeżeli czujesz że:

  • Nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny
  • Masz problemy rodzinne
  • Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać
  • Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem, porażką, smutkiem
  • Chciałbyś z kimś porozmawiać


jeśli chodź jedno zdanie pasuje do ciebie, warto pomyśleć o terapii

Czas trwania zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb pacjenta.

Nasi współpracownicy to specjaliści z różnych dziedzin: psychiatra dzieci i młodzieży, psycholog, psychoterapeuta, neurologopeda, logopeda, pedagog wczesnoszkolny, surdopedagog, socjoterapeuta, kinezjolog.

 

Oprócz spotkań konsultacyjnych specjaliści świadczą usługi terapeutyczne, a także diagnostyczne (np. diagnoza w kierunku dysleksji oraz diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej).

 

Najszerszym segmentem proponowanych przez nas usług są zajęcia terapeutyczne zarówno indywidualne jak i grupowe: psychoterapia, terapia ręki, rytmika, muzykoterapia, socjoterapia, terapia logopedyczna,

 

Terapia neurologopedyczna – diagnoza, zajęcia indywidualne, grupowe – grupy wsparcia dla osób po udarach i wylewach mózgu – afazja

 

Terapia logopedyczna – diagnoza logopedyczna, zajęcia indywidualne

 

Tłumaczenie języka migowego, konsultacje ds. niedosłuchu

 

Kinezjologia edukacyjna – gimnastyka mózgu, zajęcia indywidualne różnych zaburzeń takich jak zaburzenia ruchowe, zaburzenia uwagi, trudnosci w nauce czytania i pisania (dysleksja, dysgrafia i dysortografia )

– TERAPIA INDYWIDUALNA

 

celem terapii jest przeprowadzenie diagnozy funkcjonalnej oraz opracowanie i realizacja indywidualnego programu terapeutycznego dostosowanego do aktualnych potrzeb oraz możliwości dziecka. Każde dziecko jest wyjątkowe i każde dziecko wymaga wyjątkowego podejścia do pracy, dlatego metody pracy dobierana są indywidualnie do uczestnika zajęć a plan pracy powstaje na podstawie odpowiednio dobranych narzędzie. Podczas zajęć niwelujemy deficyty rozwojowe starając się, aby rozwój dziecka przebiegał harmonijnie i prawidłowo. Kładziemy szczególny nacisk na rozwój komunikacji, umiejętności społecznych oraz samodzielności. Terapia indywidualna to również ścisła współpraca z rodzicami, którzy na bieżąco otrzymują zalecenia oraz ćwiczenia do generalizacji w środowisku domowym.

Głównym Celem Kostrzyńskiego Centrum Terapii Rodzinnej jest burzenie barier dostępu do pomocy medycznej oraz terapeutycznej w naszym regionie. Chcemy pomóc pacjentom pokonać trudności, zarówno architektoniczne, jak i finansowe. W związku z tym dostosowaliśmy naszą placówkę do potrzeb osób niepełnosprawnych.

MUZOHARCE

Zajęcia grupowe skierowane dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Zajęcia i zabawy rytmiczne przy muzyce „na żywo”, gra na instrumentach, nauka piosenek, tworzenie własnych instrumentów muzycznych. Celem zajęć jest rozwijanie słuchu muzycznego, poczucia rytmu, kształtowanie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie kreatywności oraz wrażliwości muzycznej.
Zajęcia odbywają się jeden raz w miesiącu w czwartki w kameralnym gronie.
Koszt zajęć 60 zł, czas trwania 60 minut. 

 

TWÓRCZOHARCE

Zajęcia grupowe skierowane dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Zajęcia mają na celu rozwijać kreatywność dziecka poprzez zabawę. Podczas naszych warsztatów będziemy tworzyć ciekawe, oryginalne przedmioty rozwijając zdolności manualne, logiczne myślenie, wyobraźnie przestrzenną, koncentrację, cierpliwość, motorykę małą i dużą oraz dokładność. W czasie zajęć będziemy pobudzać do działania wszystkie nasze zmysły oraz kształtować poczucie estetyki.
Kreatywne i twórcze działanie dodatkowo ubogaci wyobraźnię młodych ludzi.
Zajęcia odbywają się jeden raz w miesiącu w czwartki w kameralnym gronie.
Koszt zajęć 60 zł, czas trwania 60 minut.

ZMYSŁOHARCE

Zajęcia grupowe skierowane dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych. 

Sensoplastyka to zajęcia, które angażują zmysły, takie jak wzrok, dotyk, węch, smak czy słuch. Pobudzają kreatywność oraz stymulują rozwój dziecka i poprawiają jego zdolności manualne. Ich zadaniem jest wspieranie rozwoju zmysłów dziecka, wspomaganie świadomości ciała oraz pobudzenie receptorów dotykowych i słuchowych. Dzieci doświadczają, uczą się i nabywają kompetencji społecznych poprzez zabawę. Zachęcają do wspólnego poznawania i odkrywania otaczającego świata.  

Zajęcia odbywają się jeden raz w miesiącu w środy w kameralnym gronie. 

Koszt zajęć 60 zł, czas trwania 45-50 minut.