Kostrzyńskie Centrum Terapii Rodzinnej – jest prywatnym ośrodkiem skupiającym lekarzy oraz terapeutów zajmujących się leczeniem, a także terapią różnego typu chorób i zaburzeń.
NOWOŚĆ
DIAGNOZA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Integracja sensoryczna (SI) jest powszechnie stosowaną oraz uznaną przez EBM (Evidence Based Medicine) formą oddziaływania rehabilitacyjnego u dzieci z deficytami rozwojowymi, trudnościami w nauce, zaburzeniami motorycznymi itd.
Twórczyni Integracji Sensorycznej A. Jean Ayres (1970) stwierdziła, że integracja sensoryczna jest to długi proces terapeutyczny opierający się na fakcie, że mózg odbiera szereg bodźców płynących z ciała i środowiska. Natomiast jego nadrzędnym zadaniem jest analiza, interpretacja i uporządkowanie bodźców oraz przygotowanie odpowiedniej reakcji.
Terapia SI opiera się na pracy nad zmysłami: dotyk, równowaga (układ przedsionkowy), propriocepcja, wzrok, węch, smak. Uporządkowanie doznania zmysłowego oraz odpowiednia reakcja odgrywają bardzo ważne znaczenie w codziennym funkcjonowaniu każdego z nas.
Jeżeli niepokoją Cię jakiekolwiek poniższe objawy u Twojego dziecka zgłoś się na diagnozę Integracji Sensorycznej:
– dostrzega bardzo niewielkie zmiany w otoczeniu
– rozprasza się na każdą zmianę w otoczeniu, ruch, przedmiot
– ma trudności w wykonaniu najprostszej czynność w głośnym bądź kompletnie cichym otoczeniu
– nie rozumie polecenia
– ma problemy z odróżnieniem silnego dotyku od delikatnego
– ma problemy w rozpoznaniu mocnego lub delikatnego smaku/zapachu
– nie podejmuje nowych, nieznanych zadań ruchowych
– jest niezdarne, sztywno porusza się
– trzyma niezmiennie głowę w tej samej pozycji – np. przechylonej na bok
– jest niezdolne albo niechętne do zmian
– sprzeciwia się każdej zmianie
– posiada szereg powtarzalnych zachowań
JEŻELI NIEPOKOI CIĘ ROZWÓJ TWOJEGO DZIECKA I ZAUWAŻYŁEŚ U NIEGO:
WCZESNE WYKRYCIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI I ROZPOCZĘCIE ODPOWIEDNIEJ TERAPII TO SZANSA NA SAMODZIELNE I SZCZĘŚLIWE ŻYCIE!
-TUS – TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
to zajęcia grupowe skierowane dla dzieci i młodzieży w wieku 4-6, 7-9, 10-12 i 13-15 lat. Zajęcia mają na celu poprawę funkcjonowania dziecka w środowisku rówieśniczym oraz naukę umiejętności niezbędnych do aktywnego funkcjonowania w otoczeniu. Nasze spotkania obejmują: trening umiejętności społecznych oraz komunikacyjnych. Podczas zajęć rozwijamy umiejętności współpracy w grupie, uczymy rozpoznawania emocji i potrzeb oraz metod radzenia sobie z emocjami oraz odreagowywania napięć emocjonalnych. Pracujemy nad umiejętnością przestrzeganiem zasad, kształtowania umiejętności rozwiązywania konfliktów a także planowania i wyznaczania sobie celów. Wzmacniamy poczucie własnej wartości oraz pewności siebie. Uczymy sposobów radzenia sobie z porażką i niepowodzeniem. Prowadzimy ćwiczenia z zakresu teorii umysłu.
Terapia z zakresu socjoterapii jak i innych dziedzin:
Jeżeli chcesz:
Jeżeli czujesz że:
jeśli chodź jedno zdanie pasuje do ciebie, warto pomyśleć o terapii
Czas trwania zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb pacjenta.
Nasi współpracownicy to specjaliści z różnych dziedzin: psychiatra dzieci i młodzieży, psycholog, psychoterapeuta, neurologopeda, logopeda, pedagog wczesnoszkolny, surdopedagog, socjoterapeuta, kinezjolog.
Oprócz spotkań konsultacyjnych specjaliści świadczą usługi terapeutyczne, a także diagnostyczne (np. diagnoza w kierunku dysleksji oraz diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej).
Najszerszym segmentem proponowanych przez nas usług są zajęcia terapeutyczne zarówno indywidualne jak i grupowe: psychoterapia, terapia ręki, rytmika, muzykoterapia, socjoterapia, terapia logopedyczna,
Terapia neurologopedyczna – diagnoza, zajęcia indywidualne, grupowe – grupy wsparcia dla osób po udarach i wylewach mózgu – afazja
Terapia logopedyczna – diagnoza logopedyczna, zajęcia indywidualne
Tłumaczenie języka migowego, konsultacje ds. niedosłuchu
Kinezjologia edukacyjna – gimnastyka mózgu, zajęcia indywidualne różnych zaburzeń takich jak zaburzenia ruchowe, zaburzenia uwagi, trudnosci w nauce czytania i pisania (dysleksja, dysgrafia i dysortografia )
– TERAPIA INDYWIDUALNA
celem terapii jest przeprowadzenie diagnozy funkcjonalnej oraz opracowanie i realizacja indywidualnego programu terapeutycznego dostosowanego do aktualnych potrzeb oraz możliwości dziecka. Każde dziecko jest wyjątkowe i każde dziecko wymaga wyjątkowego podejścia do pracy, dlatego metody pracy dobierana są indywidualnie do uczestnika zajęć a plan pracy powstaje na podstawie odpowiednio dobranych narzędzie. Podczas zajęć niwelujemy deficyty rozwojowe starając się, aby rozwój dziecka przebiegał harmonijnie i prawidłowo. Kładziemy szczególny nacisk na rozwój komunikacji, umiejętności społecznych oraz samodzielności. Terapia indywidualna to również ścisła współpraca z rodzicami, którzy na bieżąco otrzymują zalecenia oraz ćwiczenia do generalizacji w środowisku domowym.
MUZOHARCE
Zajęcia grupowe skierowane dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Zajęcia i zabawy rytmiczne przy muzyce „na żywo”, gra na instrumentach, nauka piosenek, tworzenie własnych instrumentów muzycznych. Celem zajęć jest rozwijanie słuchu muzycznego, poczucia rytmu, kształtowanie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie kreatywności oraz wrażliwości muzycznej.
Zajęcia odbywają się jeden raz w miesiącu w czwartki w kameralnym gronie.
Koszt zajęć 60 zł, czas trwania 60 minut.
TWÓRCZOHARCE
Zajęcia grupowe skierowane dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Zajęcia mają na celu rozwijać kreatywność dziecka poprzez zabawę. Podczas naszych warsztatów będziemy tworzyć ciekawe, oryginalne przedmioty rozwijając zdolności manualne, logiczne myślenie, wyobraźnie przestrzenną, koncentrację, cierpliwość, motorykę małą i dużą oraz dokładność. W czasie zajęć będziemy pobudzać do działania wszystkie nasze zmysły oraz kształtować poczucie estetyki.
Kreatywne i twórcze działanie dodatkowo ubogaci wyobraźnię młodych ludzi.
Zajęcia odbywają się jeden raz w miesiącu w czwartki w kameralnym gronie.
Koszt zajęć 60 zł, czas trwania 60 minut.
ZMYSŁOHARCE
Zajęcia grupowe skierowane dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych.
Sensoplastyka to zajęcia, które angażują zmysły, takie jak wzrok, dotyk, węch, smak czy słuch. Pobudzają kreatywność oraz stymulują rozwój dziecka i poprawiają jego zdolności manualne. Ich zadaniem jest wspieranie rozwoju zmysłów dziecka, wspomaganie świadomości ciała oraz pobudzenie receptorów dotykowych i słuchowych. Dzieci doświadczają, uczą się i nabywają kompetencji społecznych poprzez zabawę. Zachęcają do wspólnego poznawania i odkrywania otaczającego świata.
Zajęcia odbywają się jeden raz w miesiącu w środy w kameralnym gronie.
Koszt zajęć 60 zł, czas trwania 45-50 minut.
Wrzesińska 18
62-025 Kostrzyn Wlkp.
All Rights Reserved.